Bloggintresserade

fredag 29 november 2013

White on White

Oj vad veckorna går fort, redan fredag igen och denna helg är det dags för lite förberedelse inför advent. Idag har jag ett kort i vitt att visa, och jag har försökt att hålla det så vitt jag bara kunde. 


Jag har använt "Snowy Tilda" från förra årets julkollektion från Magnolia. Jag har färglagt med Distress Ink och embossat med Frantage "Shabby White" runt om. Bakom motivet har jag använt die från Marianne Design. 




Kortet är gjort med die Frilly #2 i CS Avalanche och så har jag använt ett ljust papper med snöflingor på från Magnolia. Alla kanter är chalkade med DI "Walnut Stain" och runt kanten har jag satt Stickles "Rock Candy".




Kortet är dekorerat med Magnolia DooHickey dies "Tilda Tag", "Twisted Swirl" och "Spruce" som fått Stickels Glitter "Clear Rock Candy" liksom snöflingorna som är en die från DieNamic. Övriga dekorationer är blommor från WOC och Magnolia, vit spets, vitt organzaband, snöflinge charm, pärlband och textstämpel från Magnolia.






Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Live and Love Crafts - #17 Christmas Inspiration Collage
MDUC - #224 Karen Chooses White on White
Lovely hÄnglar or Sweet Magnolia - #83 Christmas is Coming
Time for Magnolia Challenge - #37 Embossing heat a/o dry
Dutch Magnolia Lovers - #69 Photo Inspiration Wintercard
Ribbon Girl - Winter or Christmas

Fortsatt skön fredagkväll önskar jag dig!
/Charlotte


8 kommentarer:

Ulla sa...

Så underbart vackert kort, så snyggt dekorerat.
Kram Ulla

Debbie Pamment sa...

This is totally gorgeous!!! Love all the texture and your beautiful design.
Thanx so much for joining us at MDUC this week
xXx

Ribbon Girl sa...

Hello Charlotte - another gorgeous card, very pretty indeed - thank you for joining in with The Ribbon Girl Magnolia Only challenge, Mary x

Unknown sa...

Hej Charlotte,
Åh vad roligt att återigen se ett bidrag från dig till vår utmaning. Du gör så mycket fint! Fantastiskt vackert; vitt är alltid så elegant. Underbar anvädning av dies och smakfullt dekorerat. Tack för att du deltar i LLC:s julutmaning.

Kram, Sandy
Owner & Operator @ Live & Love Crafts

Anna sa...

Jättefint kort! Du har verkligen lyckats med vitt på vitt som verkar lite knepigt att få till annars.. Den Tildan är för härlig.. Fint dekorerat.

Kram Anna

Gina's Cards sa...

This is absolutely gorgeous - I love white on white and so beautifully embellished too!
Hugs
Gina x

Margreet sa...

Wow what a gorgeous creation and thank you for joining on the Time for Magnolia challenge blog.
Hugs Margreet

Christa sa...

Your totally white Christmas-card is so very beautiful !
Thank you for joining us at DML this time.
Hugs , Christa.