Bloggintresserade

torsdag 1 november 2012

Garnet

Denna veckan är det höstlov och jag har nu ledigt torsdag och fredag. Jag har passat på att göra ett kort utifrån veckans tema hos MDUC som är Birthstones. Jag fyller är i januari så för min del är det granat som gäller, och så här blev det.




Kortet är 6"x6" och är gjort i craft CS. De mönstrade pappren är Maja Design "Julen är här" från pappersblocket så mönstren är lite mindre än på de stora pappren. Jag har satt ett Distress CS till dessa mörkt röda pappren. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain" och så har jag sytt dem på min symaskin. 


Motiven jag använt och maskat ihop är "Snowy Tilda" och "Old Swedish Church" från A Christams Story. Denna gång har jag stämplat med en grå stämpeldyna vilket gör att konturerna försvinner lite mer när man färglägger. Motiven är som vanligt färglagda med Distress Ink. Träden och kyrkan har fått lite "snö" och Stickles "Star Dust" och likaså snöstjärnan och Tilda för att glittra extra mycket. Motivet är utstansat med Spellbinders labels ten. 


På detta kortet har jag använt följande Doo Hickey Dies: "Heart Swirl", "Old Swedish Lace", "Hellebores" och "Tilda Tag". Blommorna har jag stansat ut i de mönstrade pappren likaså tagen. Blommorna har fått en liten halvpärla eller rhinestone i mitten. Tagen är dekorerad med jutesnöre och en snöflinge charm som fått en röd rhinestone i mitten. Har även satt några guldiga halvpärlor som dekoration.



Deltar i följande utmaningar med detta kort:

MDUC - #170 Birthstones
Simply Magnolia - Sparkles and Swirls
Tilda´s Town - #24 Merry Christmas
Midweek Magnolias - #35 Anything Goes
Live and Love Crafts - #5 Christmas

Det var alla för idag, om du gillar detta blir jag glad om du vill lämna en kommentar!

/Charlotte

14 kommentarer:

Caroline sa...

This is gorgeous the image is coloured beautifully and the layout is fantastic. Caroline xxx

Iffa ...... sa...

Hej!
Detta kortet var otroligt fint gjort, snyggt komponerat med alla dekorationer. Vad snyggt det blev när du maskade ihop detta "snölandskap"...helt underbart fint!!
Lycka till i tävlingarna med detta ursnygga kort!
kram Iffa

Miss Sophie scrappar sa...

Gud vilket vackert kort! Har samma månadsten som dig;-)
Kram Sophie

Kathleen sa...

Stunning card! love the image, the papers and the design
Thanks for joining us at Tildas Town this week
hugs
Kat xx

Sharon sa...

Just beautiful and all over gorgeous.
Hugs Sharon. x

Tina Makuc sa...

This is wonderful Charlotte!!
Love the papers and all those Doohickey's you used.. The scene is fantastic and so is your colouring!!
Thanks for sharing your beautiful Christmas card with us at Tilda's Town..
Hugs, Tina

Frances sa...

What a wonderful card! Love your design and your coloring as well. Great job on the background too! hugs, Frances.

Susy sa...

Vilket härligt vinter kort, Charlotte!

Så fint du har maskat ihop stämplarna och din färgläggning är så vacker!

KRAM SUSY

Unknown sa...

Hej Charlotte,
Fantastiskt vackert julkort. Helt underbar "scene" och sa fina papper. Jag har inte hunnit klippa i de nya rod-grona papperena annu...men snart sa! Det ser jag fram emot! Tack for inspirationen och for att du deltar i LLC:s utmaning denna manaden!

Kramiz,
Sandy

Jessica sa...

Vilket otroligt vackert kort! Vinterscenen är underbar, och älskar hela designen på kortet! Superfint!

Kram Jessica

sue w. sa...

Hi Charoltte, this is amazing. Love the scene you have created and I love that Tilda she is gorgeous. Love it.
Hugs Sue W.

Teresa sa...

Good morning Charlotte, what a gorgeous card,I love your colour choice and Tilda looks beautiful. Thank you for joining us over at Midweek Magnolias this week,
Hugs Teresa xx

Vicky sa...

Such a beautiful card I love this scene its gorgeous.

Thank you for joining us girlies over at Midweek Magnolia's, good luck & hope you will join us again.

Lotsa hugs Vicky xxx

Elizabeth sa...

Wow, Charlotte! Nydelig! Vakker fargelegging og nydelig med de brune fargene til! Klem, Elizabeth x