Bloggintresserade

måndag 4 mars 2013

Mama I Love You

Måndag och återigen dags för en ny rolig utmaning hos Songbird Challenge. Denna gången är det låten "Mama I Love You" och tema mors dag som gäller. Vinsten denna gången kommer frånCountry view Crafts


Mitt kort ser ut så här. Jag har använt papper från MME i härliga vårliga grön - röd - rosa toner. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain". Bården är stansad med MS punch "Flourish Lace". 


Motivet är från Lili of the Valley och heter "On Tiptoe" och hon är så söt tycker jag. Färglagt har jag gjort med Distress Ink och så har jag satt lite Stickles på motivet också. Jag har stansat ut med die från Go Kreate och cirklarna bakom är Spellbinders. 


Dekorationer är fina cherryblossom och rosor från WOC, kakservett, röda halvpärlor och glittriga bokstäver. 


Hoppas att jag gett dig lite inspiration, glöm inte att titta över till Songbird Challenge för att ta en titt på DT fantastiska kort!

Ha en skön måndag!
/Charlotte

5 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Underbart kort som en mor kommer att få i år =)
Vad läckra bokstäverna var! Gillar även glittret på kläder och vingar massor = vad hade vi gjort utan glitter =)
Snyggt att du satt det lite på sniskan, ger genast mycket mer effekt tycker jag.
Ha en fin vecka i vårt soliga land!
Kram Iffa

Miss Sophie scrappar sa...

Åh Charlotte! Vilket härligt kort!
Älskar alla underbara färger och motivet är super sött!
Kram!

Samantha sa...

Ohhh I love this one Charlotte! Absolute gorgeous colours so rich and fibrant :) wonderful!
Hugs, Sam

Ulla sa...

Wow så underbart kort inget öga torrt när den mamman får det.
Kram Ulla

Chris sa...

Such a lovely card, Charlotte! I think this is my favourite LOTV stamp. You've coloured her beautifully. The design, papers and embellishments are gorgeous!
Chris
x