Bloggintresserade

fredag 19 oktober 2012

Jingle Jangle

Så har ytterligare en jobbvecka gått till ända och det är fredagkväll. Har gjort det sista på detta shakercard som jag visar idag.


Jag har stansat ut kortets form med Spellbinders labels ten. Denna gång har jag använt Bildmålarnas fina julpapper "Frosty Christmas" som går i ljusblått och vitt. Ramen runt motivet är en die från Go Kreate. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain". 


Motivet är från nya A Christmas Story från Magnolia och heter "Jingle Jangle Tilda". Färglagt har jag som vanligt gjort med Distress Ink. Bjällrorna har fått lite Perfect Pearl i fägen "Heirloom Gold". Jag har även glittrat med Stickels "Star Dust", gillar när det glittrar lite.



Som fönster har jag använt gelatinblad och som shaker har jag hällt i lite små silvervita pärlor. Längst ut på kanten har jag satt ett band med små hjärtan i filt. Runt fönsterkanten sitter halvpärlor i vitt och så har jag dekorerat med Magnolia DooHickey die "Spruce" som har fått lite glitter på sig, lite cheescloth som "snö" och en textstämpel från Magnolia.


Överst på kortet har jag satt Vintage seam binding i blått som jag har sprayat med lite distress för att få lite färgskiftningar. På bandet har jag satt en snöflinga med en halvpärla på.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

MDUC - #168 Shaker Card
Tilda´s Town - #23 Merry Christmas

Ha en skön helg, jag hoppas på vackert och varmt höstväder!
/Charlotte


11 kommentarer:

Fleur sa...

Wow this is gorgeous, pretty colours and fab details
HUGZ Fleur xXx

Bron sa...

What a gorgeous shaker card.
I just adore the colours you have used and all those beautiful embellishments.
Thanks for joining us at MDUC this week.
Hugs from Bron x

Iffa ...... sa...

Otroligt snyggt kort du gjort!
Färgvalet är klockrent, så snyggt!
Det är så smart att använda gelatinblad =) Använde själv det förra julen till mitt lilla pepparkakskort =)
Alla detaljer är så genomtänkta på detta kort, jag älskar det!!!
kram Iffa

Susy sa...

Underbart vackert shakercard, gillar dessa skarpt!

KRAM SUSY

tanja sa...

Wow this is gorgeous Charlotte also the card under for the challeng hangler byby tanja

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is fantastic. I love the shape and wonderful detail and Tilda is gorgeous.
Hugs Sue W.

Tina Makuc sa...

This is stunning Charlotte!!
Love the colours and this new Tilda is amazing!!
Thanks for playing with us at Tilda's Town this week!!
Hugs, Tina

Chris_P sa...

Galet vackert!!!

Delphine sa...

Your shaker card is gorgeous! Beautiful design and colours, I just love it! Thanks for joining us at Tilda's Town and good luck! Delphine xx

Unknown sa...

Oh So Beautiful, I love those colours together! Thanks for playing at Tilda's Town
Hugs
Karen

Bernadet sa...

this is just gorgeous!!!