Bloggintresserade

torsdag 20 september 2012

Autumn Tilda

Nu börjar höstens färger göra sig påminda ute i naturen, träden börjar få så vackra höstfärger och luften känns sådär klar och höstig. Dagens kort har fått inspiration från höstens färger. 

Kortet är gjort utifrån en skiss för veckans utmaning hos Midweek Magnolias som ser ut så här:



Det är ett 6"x6" kort med vit CS som bas. De mönstrade pappren är Maja Design "Ska vi ta en fika" som är så fina. Till de mönstrade pappren har jag satt grön och lila CS. Alla kanter är ruggade och chalkade med Distress "Walnut Stain" och sydda på maskin. Tycker att sömmen blir snygg på kortet, tänka att så lite kan göra så mycket. 



Motivet är "Tilda with Daisy and Mushrooms" från Autumn Leaves. Färglagt har jag gjort med Distress Ink i lila och grönt. Rosetten och blommorna har fått lite Stickles "Diamond" och knapparna och svamparna har fått lite Glossy Accent.



Bakom motivet har jag stansat ut cirklar med Spellbinders och bakom dem har jag satt lite cheescloth som jag har färgat med Disterss Ink "Vintage Photo", vilket jag tycker blev väldigt bra till kortet. Blommorna är från WOC och bladen i olika höstfärger är en punch från EK Success. Bladen har också fått lite Stickles "Diamond". Textstämpeln är från Lili of the Valley och jag har stansat ut den med cirkel från Spellbinders. Har även satt lite gröna halvpärlor lite här och var.



Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Midweek Magnolias - #29 - A Sketch
Totally Tilda - #55 Autumn Tilda
Tilda´s Town - #18 Autumn Colors
Deep Ocean - #34 Goodbye Summer
Simply Magnolia - Anything Goes

Jag vill tacka för alla fina och trevliga kommentarer som ni som tittar lämnar, det är så roligt att läsa dem! Hoppas att ni får en fortsatt skön höstdag.
/Charlotte

16 kommentarer:

Jacqui P sa...

wow Charlotte this is just beautiful!such pretty colours and details, love it!
hugs
Jacqui xx

mae sa...

What a beautiful card! I love the autumn colors you used and the details on your card is just lovely. Thanks for joining us at Tilda's Town this week.
Hugs,
Mae

Anna sa...

Så fint kort. Har verkligen en höstkänsla över sig. Med fina färger och dekorationer på!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Teresa sa...

Wow! Charlotte this is gorgeous, I really love the colours, Tilda and the texture it's fabulous! Thank you for joining us at Tilda's Town this week. Hugs Teresa xx

Anonym sa...

So pretty Charlotte! Love your Autumn Colors choices! So glad you linked up to Tilda's Town Challenges! Thanks for playing!

Unknown sa...

Beautiful, so much detail. Thanks for joining us at Totally Tilda.

Christine sa...

Stunning cute Tilda creation, beautiful autumnal colours love all the textures & design, great take on the Autumn chall theme.

Thanks for sharing with us at Totally Tilda chall this time.

smiles Christine x

Lisa Sjöström sa...

Vilket härligt höstigt kort i fina färger! "Sprötblommorna" eller vad jag ska kalla dem var superfina :) Snygg stämpel med ;)
(Nu råkade jag ditt bidrag bli mitt kommenteringsnummer så jag får väl säga tack för att du deltar hos Midweek Magnolia´s också!)
Kram, Lisa

Lori sa...

This is gorgeous those flowers look so fantastic and I love the brown cheesecloth, thanks for joining us at Totally Tilda!

Iffa ...... sa...

Jag verkligen älskar lila, vilket UNDERBART kort detta var!!!
Så mustiga färger tillsammans och lite distans på allt, verkligen så fint!!!
Kram på dig!

Exclusively by Mel sa...

What a stunning card! the colours are gorgeous, and your design is superb!!
Thanks so much for joining us at Deep Ocean, Love, Mel. xxx

Mandy sa...

Charlotte your card is absolutely gorgeous, so many beautiful details to look at and I love the floral arrangements.
Thanks for joining us at Totally Tilda
hugs Mandy xx

Susie Sugar sa...

Very pretty card Charlotte gorgeous rich colours
Thanks for entering out Totally Tilda Autumn challenge
Hugs Susie Sugar & Liz xx

Suzi Mac sa...

Fabulous card, beautiful colour combo and such a sweet Tilda. Thank you for joining us over at Midweek Magnolia. Good luck in the draw.
Hugs
Suzi x

Teresa sa...

Hello again Charlotte,
Fabulous card!
Thank you for joining us in our sketch challenge at Midweek Magnolias this week.
Teresa xx

Majsan sa...

ÅHH WOOW vilket otroligt vackert kort, det är nog en av dom vackraste jag sett på länge, älskar färgerna och så snyggt dekorerad, I LOVE IT :)

KRAM MAJSAN