Bloggintresserade

måndag 15 oktober 2012

Build me up Buttercup

Så var det åter måndag och dags för en ny utmaning hos Songbird Challenge denna omgång är det "Build me up Buttercup" som är temat och här gäller det att använda färgen gul. Vinnaren denna gången får digistamps från Pink Cat Studio ta en titt där för att se alla fina digistämplar.

Mitt kort på detta tema blev så här


Jag har använt mig av lilla söta "Lily Bee" som jag färglagt i gult och rött. Hon har fått lite Stickles "Christmas Red" och "Diamond" för att glittra fint. Moitvet är utstansat med Go Kreate dies.


Pappren är gult och rött CS och två olika mönstrade gula papper. Alla papper är chalkade med Distress "Walnut Stain" och sydda på maskin. Det röda CS har jag stansat ut med en punch.


Textstämpeln är från Magnolia, blommor i rött och gult från WOC, halvpärlor i gult i olika storlekar och så har jag knutit ihop kortet med ett gult organzaband.


Ja, det var allt för mig men glöm nu inte att titta över till Songbird Challenge för att se de andra DT korten för inspiration!

Ha det bra!
/Charlotte

10 kommentarer:

Caroline sa...

Gorgeous love the image which is coloured so beautifully and the layout is fantastic. Caroline xxx

Susy sa...

Vilket super gulligt kort, Charlotte!

KRAM SUSY

emma mitchell sa...

Oh wow I love your colours and detail on this stunning card.
Hugs Emma xx

sue w. sa...

Hi Charlotte, love the colour combination it works so well and the detail is fab. Aint Lily Bee a cutie!
Hugs Sue W.

Pillan sa...

Så gulligt kort!!

Unknown sa...

Hi Charlotte , wow I love your style what a super blog and this card is fabulous , thank you for visiting me and I look forwards to working with you on Songbirds Big hugs Elaine

Frances sa...

Charlotte, your card is beautiful, love your design and coloring. Thanks for your visit to my blog, glad to be on the Team with you. hugs, Frances.

Iffa ...... sa...

Hej!
vilken fin kombination du fick ihop med det gula, superfint!!
så söt stämpel du använt =)
kram Iffa

nancie sa...

Wow, this is an amazing card. Love all the details.
Hugs
Nancie

Anonym sa...

Kan det vara okej som kommer att sätta sak om detta i min lilla personliga blogg om jag skriva en hänvisning till denna webbsida?