Bloggintresserade

tisdag 23 oktober 2012

Höst mys

Oj, oj vad hösten har gått fort, här har nästan alla löv fallit av träden och det är verkligen höstväder. Kortet jag visar idag har inspiration från höstens färger.


Jag har använt vitt CS till stommen och tegelrött CS till de ljuvliga pappren från Pion 
Design just dessa är från serien "Från mitt hjärta". Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain".



Motivet är "Tilda with Corn" från Autumn Leaves och färglagd med Distress Ink. Motivet är utstansat med die från Nellie Snellen.


Bakom pappren har jag satt en bred spets och två "Tilda Ticket" dies. Alla blommorna är från WOC och bladen är en EK Success punch. Texten är mörkbruna glitter bokstäver och längst ner har jag satt ett pärlband med små blommor.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Midweek Magnolias - #33 Autumn/Fall colours
Ribbon Girls - October Colour Challenge

TACK för att du tittat in, lämna gärna en kommentar om du har tid och lust!
/Charlotte


9 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Fantastiskt snygga detaljer på detta kort, helt i min smak =)
Älskar alla halvpärlor och pärlband, älskar sånt och det är så fint utsatt på kortet!
Färgerna = så fina tillsammans och underbara blommor på!
kram Iffa

Tina Makuc sa...

This is a gorgeous autumn card Charlotte!!
Beautiful papers.. Love the lace and the pearl string at the bottom.. Awesome colouring!!
Thanks for playing with us at Midweek Magnolias this week!!
Hugs, Tina

Susy sa...

Vilket mysigt höstmys kort du har gjort, Charlotte!

Ha nu en fortsatt bra vecka!

KRAM SUSY

Caroline sa...

This is gorgeous the image is beautifully coloured and the layout is fabulous. Caroline xxx

Ribbon Girl sa...

Such a pretty card! Thanks for joining in with the Ribbon Girl challenge, Mary G x

Chris_P sa...

Åhh så himla fint kort!! Härliga färger!

Lisa Sjöström sa...

Jättefint höstkort, fina färger och dekorationer! Pärlbandet var superfint :) Nu lyckades jag ju få ditt nummer igen så tack för att du deltar hos Midweek Magnolia´s den här veckan ;)
kram, Lisa

Miss Sophie scrappar sa...

Vilket underbart kort du har gjort!!
Älskar hösten och detta kort är just vad som får mig att älska denna årstid. Härliga färger man blir alldeles varm i hjärtat:-)
Kram

Hanna sa...

Åh WOW!! Älskar varenda liten millimeter på det här kortet, helt underbart! Du är otrolig :)

kram,
Hanna