Bloggintresserade

måndag 4 juni 2012

Summer Holidays

Ja, inläggets rubrik antyder ju att det snart är dags för semester, får bara hoppas att det blir lite mer sommarvärme innan dess!
Så till dagens kort som ser ut så här.



Idag har jag gjort ett kort med "Flip Flop Tilda" från Magnolias Summer Memories, och jag tycker att hon är så otroligt söt! Har färglagt med Distress Ink i rosa/lila och turkost. Jag har satt lite Stickles "Star Dust" på hennes blus och blommor.



Pappren jag använt är Maja Design "Vintage Summer Basics" 1925, 1933 och 1934. Till detta har jag satt ljusrosa, mörkrosa och turkost CS. Alla kanter är färgade med Distress "Walnut Stain".


Denna gång har jag endast dekorerat med utstansade blommor i CS, det är Magnolia "Clover with Flower" som jag använt och satt en halvpärla eller rihnstone som mitt. Bakom  motivet sitter en kakservett och den utstansade bården är Magnolia "Heart Flower Lace". Texten är också den från Magnolia. Motivet har även fått tre halvpärlot i turkost längs med kanten.



Deltar i följande utmaningar med detta kort:
TOMIC - #52 Summer Holidays + Sketch
Just Magnolia - Anything goes, Doily

Vill Tacka för alla fina kommentarer till mina inlägg! Önskar er en fortsatt skön dag!
/Charlotte

9 kommentarer:

Susy sa...

Vilket underbart vackert kort, gillar ditt färgval skarpt och denna Tilda är ju så härlig!

KRAM SUSY

Pillan sa...

Kanonfint kort och supersnyggt färglagd Tilda!! Härliga färger du har kombinerat ihop!!
Kram

Camilla sa...

Så lekkert kort Charlotte!! Tilda er nydelig fargelagt, og så fint det ble med blomstene!
Tusen takk for at du deltar hos TOMIC.
Klem, Camilla

Elizabeth sa...

Enda et nydelig kort fra deg, Charlotte! Nydelig fargelegging og mange vakre detaljer! Takk for at du deltar hos Just Magnolia denne uken. Lykke til i trekningen.
Klem, Elizabeth

Elizabeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Laura Bradley sa...

Stunning as always Charlotte!
If you are interested I am having a DT call for my new challenges blog at http://songbirdchallenges.blogspot.com
Laura x

Karin sa...

Jättefint kort i en härlig färgkombination! Gillar stämpeln, den har jag inte sett förut.
Ha en bra dag!

Sandra Hammer sa...

Råfint kort! Tilda var helt utrolig nydelig fargelagt :D

Smil fra Sandra

Iffa ...... sa...

supersnyggt!!
Så läckra färger du satt tillsammans på detta kortet, übersnyggt,hihi.
Kram Iffa