Bloggintresserade

torsdag 28 juni 2012

Garden Blooms

Efter några sköna dagar på Öland för att fira midsommar och några dagar vid sommarnöjet i Stubbemåla så är det dags för ett nytt inlägg.



Denna gång har jag gjort en "Explosion Box". Den är i tre lager och är gjord i vitt CS tillsammans med de otroligt somriga och fina pappren "Vintage Summer" från Maja Design. Dessa är i den ljust turkosa färgen med ljuvliga rosor i vitt och rosa. Till dessa har jag satt rosa och ljust turkost CS. 



Alla kanter är färgade med Distress "Walnut Stain". På locket har jag stansat med Martha Stewart "Doily Lace", runt kanten har jag satt en liten vit spets. Uppe på locket är det "Tilda in theGarden" som jag färglagt med Distress Ink. Motivet är utklippt och fastsatt med distanskuddar och bakom motivet har jag satt lite staket "Lovely Fence" från Magnolia. Bredvid motivet sitter det ett band med rosa rosor och uppe i hörnet några turkosa halvpärlor. Har även satt den vita spetsen längst ner på asken.


Så här ser det ut inuti asken.



Här är det "Rosegarden Tilda" som jag har färglagt och klippt ut. Jag har satt "Lovely Fence" framför och bakom motivet. Jag har gjort en liten blomsterbåge av ståltråd som jag har lindat en pärltråd runt om och dekorerat med små mörkrosa rosor. Det är även några små ljusrosa rosor och små turkosa halvpärlor som jag satt framför staketet. Här har jag också satt den vita spetsen längs med kanterna. Jag har valt att inte sätta någon text eller mer dekorationer eftersom jag inte vet vem som kan tänkas få denna ask.




Deltar i följande utmaningar med denna ask:

Simply Magnolia - Garden Blooms
Ribbon Girl - Colour Challenge #20 pink, purple, green
Just Magnolia - Summer Colours
Midweek Magnolias - Lovely Lace
Bunny Zoe´s  - Girls, Girls, Girls

Tack för att du tittat förbi, om du har tid och lust får du gärna lämna någon trevlig kommentar!
/Charlotte

12 kommentarer:

Iulia sa...

Wow, Charlotte, this is one fantastic exploding box! Love all the details especially that roses arch in the inside! Beautiful pastel colors and everything!
What a work of art!
Thanks for sharing it with us at Just Magnolia this week!
HUgs, Iulia

Suzi Mac sa...

Oh my word!!! Charlotte, this is a stunning exploding box, I love the outside and what a beautiful surprise it is when opened. Fabulous work indeed. Thank you for joining us at Midweek Magnolias. Good luck in the draw.
Hugs
Suzi

Laura Bradley sa...

Wow Charlotte this is just stunning! It is gorgeous .. I love the surprise inside, wow! This is really beautiful! Laura x

angelwhispers sa...

My word what a stunner just superb and such wonderful detail! Thanks for joining us over at Midweek Magnolia and good luck with the challenge! Chanelle xx

Lisa Sjöström sa...

Vad fin den blev! :)

Ribbon Girl sa...

Charlotte - wow you have made a fabulous box card with Tilda in the centre! It's beautiful. So much lovely work! Thank you for joining in with the Ribbon Girl colour challenge. Mary x

Cathy Lee sa...

Adorable exploding box, Charlotte. Lovely lace you used for the challenge and perfect Tilda stamps for this too. Thank you for sharing it with us at Midweek Magnolias.
Hugz,
Cathy Lee

Susy sa...

Vilket super härlig box!
Vilken överraskning när man öppnar den, helt underbar!

Önskar dig en riktigt härlig helg!

KRAM SUSY

Iffa ...... sa...

Wow så snyggt!!
Och så fin den är på insidan, super!!
Älskar papprena du använt, är en stor favorit även här =)
Kram Iffa

Pernilla ~Pillan~ sa...

Vilken helt underbar box! fina färger och dekorationer. Roligt att du gillade mina hemmagjorda blommor! Roligt att kunna inspirera lite..;-) Kram

sue w. sa...

This is absolutely gorgeous, beautifully decorated and then the wonderful Tilda inside, fabulous.
Hugs Sue W.

Anna sa...

Hej! Jag hänger på dig som följare! Till denna fina blogg måste jag tillbaka :)
Kram Anna