Bloggintresserade

torsdag 5 april 2012

Glad Påsk

Jaha, då var det redan påsk igen. Idag har det varit riktigt soligt och fint väder här men lite kallt, men det ska visst bli ännu värre under helgen. Idag har vi firat påsk hemma hos mina föräldrar och då hade jag med dessa påskpåsar till mina två systrar.


Jag har använt två helt vanliga bruna påsar som man får i affären när man handlar. Storleken på påsarna är ca 23x18cm. Jag har använt ett brunt och ljusgult CS och det mönstrade pappret med små kycklingar och videkissar är från Papirdesign det brunrutiga pappret är från Pion och "Sagan om våren".


Jag har målat söta "Tilda with Daisy" med Distress Ink och glittrat med Stickles "Diamond" på klänning, blomma och skor. Alla kanter är infärgade med Distress "Walnut Stain". 


Jag har stansat ut Tilda med Go Kreate´s dies oval och scalloped. Bakom dessa har jag satt en kakservett. Texten jag stämplat kommer från Magnolia och är utstansade med Spellbinders cirkel. Det bruna CS har jag stansat med Martha Stewart´s "French Scroll".


Jag har dekorerat med blommor i gult, brunt och aprikos bl a från WOC,  pärlkvist, fjädrar, vita halvpärlor och en glittrig fjäril som jag har köpt på Panduro för några år sedan.


Jag deltar i följande utmaningar med dessa påsar:

Hanna and Friends - Easter/Spring
Wild Orchid Challenge - Things with Wings 

Hoppas att ni alla får en Glad Påsk!
/Charlotte




2 kommentarer:

mlarisa sa...

Wonderful bag! Very nice.

Malin ~ Lillpiga sa...

Ett helt UNDERBART kort! Och vilken färgläggning sedan! :) Tack för att du tävlar hos oss på WOC!

Kram Malin