Bloggintresserade

onsdag 22 februari 2012

Tilda in the Garden

Idag tänker jag visa ett kort i rosa, brunt och creme färger. Stämpeln är "Tilda in the Garden" från Magnolia´s "You are so special" 2011. Motivet är målat med Distress Ink och har fått lite glitter Stickles "Star Dust".


Jag har använt offwhite och gråbrun CS och Dotted Swiss CS i en ljus gammalrosa nyans. Det mönstrade pappret är från Maja Design. Alla kanter är ruggade och infärgade med Distress dyna.


Jag har dekorerat med egen gjorda blommor i spets som jag rynkat ihop och dekorerat med en rosa sötvattenspärla i mitten. Bakom motivet sitter det ett tårtpapper och så har jag använt "Old Swedish Lace"-die från Magnolia. I de hörn där blommorna sitter har jag stämplat med en hörnswirl från "Lili of the Vally" och i de andra två hörnen sitter metallhörn. Bakom Tilda sitter en "Tilda Tag" från Magnolia som jag har stämplat en text på och dekorerat med spets, sidenband och en charm. Jag har också satt dit några halvpärlor på bandet bredvid Tilda.


Här är en närbild på Tilda, visst är hon söt!


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

MDUC - Skiss
Magnolia Licious Highlite - Vintage & Shabby Chic
Ribbon Girl - Colour Challenge Pink, Brown and Cream

Tack för att du titta förbi!
/Charlotte








3 kommentarer:

Camilla sa...

Nyydelig kort Charlotte!
Tusen takk for at du deltar hos MDUC denne uken.
Klem, Camilla

Andrea sa...

This is gorgeous. Thanks for joining us at the Ribbon Girl colour challenge, Andrea

Lisa Sjöström sa...

Jättefina blommor! Väldigt fina färger på kortet.