Bloggintresserade

måndag 28 maj 2012

Jordgubbs drömmar

Har gjort ett litet kort med ett recept i, det är på den godaste jordgubbssaft man kan tänka sig, tycker jag. Den bara måste göras varje sommar på egen plockade jordgubbar!


Kortets storlek är 4,5"x3,5"och är gjort av en brun papperspåse, beskrivning på detta kortet finns i senaste Magnolia Ink. Jag har använt mönstrade papper från Magnolia och de heter "Wild Strawberries" och "Wild red". Till dessa har jag satt rött och grönt CS. Alla kanter är infärgade med Distress "Walnut Stain".


Tilda som jag använt är "Sparkling Tilda" tyckte hon passade bra till jordgubbs drömmar. Som vanligt målad med Distress Ink och Stickles har hon fått på vingarna och lite på klänningen. Texterna är utskrivna på dator.
Motivet är fastsatt på två Spellbinders cirklar. Dekorationer är ett band med jordgubbar, ett smalt röd/grönt band, jordgubbs charm och små blommor med en liten halvpärla.


Innuti kortet är det en liten ficka, där har jag satt en tag som är utstansad med "Tilda tag" från Magnolia och som har fått text, liten blomma och band.



Här bak på kortet blir det ännu en ficka där jag har stoppat receptet på saften.



Deltar i TOMIC där det denna vecka är "Fruity Pocket".

Det var allt för dagen. Tack för att du tittat!
/Charlotte










Inga kommentarer: