Bloggintresserade

fredag 3 maj 2013

New Day

Sköna maj är äntligen här med vackert väder och härlig vår. Fredag igen och det betyder att jag bloggar för Bildmålarna. Denna fredag har jag ett kort i ljusa pastell i blått och ljusgult att visa. 



De mönstrade pappren är från Bildmålarnas serie "Wild Flowers" och "Welcome" jag har matchat dessa med ljusblått och ljusgrönt CS. Kanterna är chalkade med Distress "Walnut Stain". Kanten på kortet är stansad med MS punch.



Motivet är SBV "Jag är din ängel", tycker att hon är så ljuvligt söt! Färglagt har jag gjort med Distress Ink och så har det blivit lite Stickles också på motivet. Stansat ut med Spellbinders. Texten kommer också från Bildmålarna.


Kortet är dekorerat med blommor i ljusgult, ljusblått, grönt och vitt, pärlband i ljusblått, sammetsband och swirl från Nellie Snellen. 

Deltar i dessa utmaningar med detta kort:

Bunny Zoe´s Craft - Favourite colour combination

Hoppas du får en skön fredag!
/Charlotte

2 kommentarer:

Gina's Cards sa...

Another gorgeous card which you have coloured so beautifully.

Hugs
Gina x

Ulla sa...

Ännu ett av dina vackra färglagda kort och söt motiv.
Kram Ulla