Bloggintresserade

tisdag 26 februari 2013

Prinsesstårta

Idag har det varit plusgrader och solen har varit framme på eftermiddagen, riktigt härligt, längtar efter våren nu, hoppas att den kommer snart!

Dagens kort är ett kort som jag gjort av en påse i våriga färger rosa och lime. Det är en av mina favorit Tildor som jag färglagt "Tilda with Love Cake" från Magnolias "With Love Collection". Jag blir blad av att se henne med sin härliga tårta som påminner mig om Prinsesstårta. Jag har även använt de fina poststämplarna från Magnolia.



De randiga pappret är Magnolia det grönprickiga var en spillbit jag hittade, tyckte att dessa passade bra ihop. Till de mönstrade har jag satt rosa och limegrönt CS. Alla kanter är chalkade med Distress "Walnut Stain" och så har jag sytt dem på maskin. 

 

Kortet är dekorerat med blommor i rosa och limegrönt, pyntbären är från Magnolia, rosa rhinestones, rosa spets, pärlband och ett limegrönt band med vita prickar. Jag har även använt Magnolia DooHickey die "Snowflake and Mistletoe". 



Baksidan av kortet har fått ett vitt CS som jag chalkat runt om och sedan stämplat med Magnolias poststämplar.

Deltar i följande utmaningar med detta kort:
Midweek Magnolias - #49 Kraft
Totally Tilda - #66 Tilda with Spots and Stripes
MDUC - #185 Lime and Pink Colour Combination
Ribbon Girl - Anything Goes
Simply Magnolia - Anything Goes

Det var allt för idag, tack för att du tittat förbi!
/Charlotte

16 kommentarer:

Katarina sa...

Härliga färger, riktigt vårfräscht! Riktigt söt stämpel (fint färglagd som vanligt!), och tårtan påminner verkligen om en prinsesstårta. :)

Sharon sa...

Simply beautiful Charlotte. Gorgeous image and gorgeous colour combo.
Hugs Sharon. x

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is fabulous, just love the details. Tilda is gorgeous too, and beautifully coloured.
Hugs Sue W.

Gina's Cards sa...

Gorgeous Card Charlotte - love the colours!

Hugs
Gina x

Iffa ...... sa...

Härligt och fint kort, gillar verkligen färgkombinationen du valt!!!
Söt stämpel du har med oxå =)
Kram

Susy sa...

Så härligt fint, hela ditt kort ser ut som en prinsess bakelse!
Härliga färger och underbart motiv!

KRAM SUSY

Susy sa...

Så härligt fint, hela ditt kort ser ut som en prinsess bakelse!
Härliga färger och underbart motiv!

KRAM SUSY

Ulla sa...

Wooow så härliga,glada färger och så snyggt med alla dekorationer och blommor.
Kram Ulla

Camilla sa...

Så herlig kort du har laget Charlotte! Flott sammensetning av papirer, og motivet er fargelagt så fint!
Tusen takk for at du deltar hos oss i MDUC denne uken.
Klem, Camilla

Suzi Mac sa...

A beautiful card, love the shape and that sweet Tilda. Great colour combo too. Thank you for joining us at Midweek Magnolias. Good luck!
Hugs
Suzi x

Bron sa...

Wow this is so pretty. Love the combination of spots and stripes.
Thanks for joining and sharing with us at MDUC this week. Hugs from Bron :-)

Kylie sa...

Amazing Charlotte! I adore your beautiful pink and lime card.
Thanks for playing at MDUC this week,
Hugs xxx

Unknown sa...

Oh wow this is stunning. I love pink and green together and you have used them both beautifully. Thanks for sharing it with us in our Spots and Stripes challenge at Totally Tilda this time.
hugs
Dawn xx

Unknown sa...

Gorgeous! Love your color choices. Thanks for joining us at Totally Tilda.

Karin sa...

Gorgeous! Love the colors.
Thanks for joining us at Simply Magnolia!
Hugs Karin

Mandy sa...

Gorgeous card Charlotte, I love the colours you've used and little Tilda looks adorable.
Thanks for joining us at Totally Tilda
hugs Mandy xx