Bloggintresserade

torsdag 23 augusti 2012

Summer Rain

Jag vill börja med att TACKA för alla fina och trevliga kommentarer som jag har fått sen sist, det är verkligen roligt och värmer i hjärtat. 
Denna veckan har jobbet börjat på allvar när alla elever är tillbaka, det känns bra och jag ser fram emot höstens arbete.

 Idag har jag ett kort i lite dämpad färgskala att visa för er. Det är som vanligt ett 6"x6" kort med vit CS som bas. De snygga mönstrade pappren är Prima "Fairy Bell", dessa papper är så fina så jag har svårt att använda dem. Till dessa har jag använt petrol CS och Victorian Velvet CS. Jag har ruggat alla kanter och färgat dem med Distress "Walnut Stain". 



Motivet jag har använt är "Tilda in Summer Rain" som jag maskat ihop med "Stonepath". Det är färglagt med Distress Ink. Motivet har även fått lite Stickles "Star Dust" och "Victorian Velvet" stövlarna "Glossy Accent" och stenarna "Crackel Accent". 



Bakom motivet har jag satt en spets i benvitt och "Tilda Tag" med bokstäver från Prima. Tagen har också fått en rosett med Vintage Seam Binding i offwhite. Övriga dekorationer är pärlband, halvpärlor i olika storlekar, rosor och en trollsländs charm.



Deltar i följande utmaningar med detta kort:

Tilda´s Town - #14 Late Summer Fun
MDUC - #160 Masking

Ha en skön kväll!
/Charlotte

13 kommentarer:

Linda Visser - van der Velden sa...

Lovely card! Very beautiful!

Susy sa...

Vilket underbart vackert kort, så fint färglagt och härliga dekorationer!

KRAM SUSY

JB sa...


Beautiful card , lovely colours .

Jenny

Becky sa...

This card is gorgeous, just perfect
Thanks for joining us for this challenge at
Tilda's Town Challenges
Hugs, Becky x

I've got candy on my blog if you're interested, http://attic-crafter.blogspot.co.uk/

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is fabulous. I love all the detail. Fantastic colouring and Tilda is gorgeous.
Hugs Sue W.

Delphine sa...

Gorgeous card, Charlotte! Beautiful embellishments and I love the scene you have created! Thanks for joining us at Tilda's Town and good luck! Delphine xx

Tina Makuc sa...

Gorgeous card Charlotte!!
I love the papers and flowers and your colouring is awesome!!
Thanks for joining us at Tilda's Town this week!!
Hugs, Tina

Tina Makuc sa...

Gorgeous card Charlotte!!
I love the papers and flowers and your colouring is awesome!!
Thanks for joining us at Tilda's Town this week!!
Hugs, Tina

Unknown sa...

WOW Charlotte your card is beautiful!! I love the scene you created and the colours and embellishments are simply gorgeous!! Thanks so much for sharing your work with us at Magnolia Down Under this week
Hugs
Karen
xxx

Louise sa...

Hej Charlotte!

WOW! Vilken fantastisk scen du har byggt upp här! Älskar din som du uttrycker det dämpade färgskala - passar perfekt till hösten nu. Tilda är underbart målad och jag älskar pappren du använt - mycket vackert!

Tack för att du hänger på veckans utmaning hos oss på MDUC :)
Välkommen tillbaks!
Kram, Louise

Iffa ...... sa...

Mycket vackert kort!!
Så underbart fint det är med regnet bakom flickan och parapylet, superfint!!
Härliga fina blommor och bling, sånt gillar jag =)
Kram iffa

Norma sa...

Charlotte, gorgeous card. Love the scene you've created with this adorable Tilda. Beautifully coloured in distress inks. Love the embellishments.
Thanks for coming over to play with us at the Magnolia-liciouse Challenge.
Hugs,
Norma

citronlime sa...

Åh, helt underbart kort! Och de två stämplarna tillsammans passar ju perfekt :)

Kram