Bloggintresserade

fredag 18 januari 2013

Notebook

Denna vecka har jag gjort en liten "Notebook" för Bildmålarna med de nya fina pappren och stämplarna som kommit. Boken har plats för ett block i A6 storlek. Bokens fram- och baksida har pappret som heter "Tones of the Wind" och jag har använt den gröna sidan. Insidan har fått pappret som heter "Blue Tones" och går i brunt. Till dessa har jag satt grönt och brunt CS. Jag har chalkat alla kanter med Distress "Walnut Stain".


På "bokens" rygg och som stängning av boken har jag använt ett band med noter på. 


Motivet är "Mimosa hörlurar" som är färglagd med Distress Ink. Runt motivet har jag satt utstansade noter. Blommorna är utstansade i samma papper som ovan och har fått en liten halvpärla i mitten.


 
Motivet är utstansat med ovaler från Go Kreate och bakom har jag satt en kakservett. Bokstäverna är från Prima. Har även satt lite ljust turkosa halvpärlor i hörnen på boken.
Trevlig Helg!
/Charlotte

2 kommentarer:

Iffa ...... sa...

Men vad läcker denna blev!
Så fin och rolig stämpel du använt och att du satt noterna runt henne = så himla bra och snyggt!!!
Ha en fin helg!
kram Iffa

Susy sa...

Vilket underbart vackert litet block!
Stämpeln helt underbar!

KRAM SUSY