Bloggintresserade

måndag 20 augusti 2012

Over the Rainbow

Idag var det återigen dags för ett DT-kort till Songbird Challenge #2 och temat denna gång är "Over the Rainbow". Till detta kort har jag använt "Lily as Alice" från veckans sponsor Pink Cat Studio, ta en titt hos dem för att se alla fina digistämplar de har:)


Kortet är ett "Round side step Card" och beskrivningen till detta har jag hittat i senaste Magnolia tidningen. Tycket själv att det är en fin vikning, men lite svårt att dekorera när man inte är van vid formen. Pappren jag använt är korallröd CS och de mönstrade pappret och det orange är ett papper som jag hittade i restlådan, men som jag tyckte passade bra till temat. Kanterna är chalkade med Distress "Walnut Stain" och Fluid Chalk "Creamy Brown".


Motivet är färglagt med Distress Ink och sedan har jag satt lite Stickles "Diamond" på motivet. Jag har stansat ut med Spellbinder Die och på denna har jag satt lite duttar med min pearl pen, tycker dock att det är svårt att få till "pärlorna" snyggt.


Jag har dekorerat med lite blommor i rosa, röd, grön, blå och orange. Bladen är punch från EK Success. Rosetten är gjort i ett ljusgrönt band med prickar. Regnbågen är cirklar som jag har stansat med Spellbinder Die och satt ihop, de har fått lite Stickles "Diamond" runt kanten. Texten är från Magnolia och utstansad med Spellbinders Die.


Hoppas att du fått lite inspiration och att du tar dig en titt på Songbird Challenge Blog för att se vad de andra   DT tjejerna har gjort för att inpirera dig att sätt igång!

Ha det bra!
/Charlotte

5 kommentarer:

emma mitchell sa...

I love the shape ,image and your gorgeous detail on this fabulous card.
Hugs Emma xx

Laura Bradley sa...

This is so pretty Charlotte! Those coloured circles are such a lovely touch! Laura x

Jacqui P sa...

just beautiful charlotte! I love that pretty rainbow of circles just perfect! I got my beautiful birthday card today! thankyou so much it is just sooo beautiful!!
Hugs
Jacqui x

sue w. sa...

Hi Charlotte, the shape of your card is fabulous and you rocked the rainbow challenge, beautuful array of colours.
Hugs Sue W.

Teresa sa...

Hi Charlotte, What a beauty! I love the little rainbow and sweet image. It's gorgeous. Teresa xx