Bloggintresserade

torsdag 5 juli 2012

Fairy

Dagens kort är ett kort med de otroligt vackra och fina pappren "Fairy Belle" från Prima i storlek 6"x6" som jag äntligen har fått tag på. De är så detaljrika och i så fina i lite dimmiga pastellfärger så jag tyckte att de skulle passa utmärkt till ett kort i Shabby Chic stil.


Kortet är gjort i vit CS och till de mönstrade pappren har jag satt ett ljust grålila CS. Alla kanter är distressade och infärgade med Distress "Walnut Stain". Några av kanterna har jag sytt på maskin. Under det mönstrade pappret har jag satt en linfärgad spets som syns där jag har öppnat upp och rullat kanterna. 



Motivet är "Rose Scent Tilda" från Sweet Crazy Love och jag har färglagt henne med Distress Ink i ljuslila och grå. Har även satt lite Stickles "Star Dust" på hennes kläder och blomma. Jag har klippt ut motivet och satt det på en die från Nellie Snellen. Bakom motivet har jag satt en kakservett och lite wellpap som jag har målat med Crackle  Paint "Picket Fence" och glittrat lite med löst glitter.


Dekorationer är denna gång stora och små rosor i vitt, mörk lila och ljuslila små rosknoppar, dessa har fått lite Stickles "Star Dust" för att glittra lite fint. Till blommorna har jag satt bladen från Magnolia Doo Hickey die "Clover With Flower". Jag har satt ihop tre spetsar som jag har rynkat ihop, halvpärlor i vitt lite här och där. Har även använt "So Wrapped Lovely" die från Magnolia som jag har satt ett seam binding band, klänning charm och en ros på.


Deltar i följande utmaningar med detta kort:

MDUC - #153 Shabby Chic
Ribbon Girl - Girlie Card
Magnolia Licious Challenge - Neutrals and Lace

Det var allt för idag. Om du har lust och tid och tycker att du vill blir jag väldigt glad om du lämnar en kommentar. Ha en skön kväll!
/Charlotte

9 kommentarer:

Laura Bradley sa...

This is beautiful Charlotte! I love everything about it! Laura x

Pia sa...

Wow vilket vackert kort!
Kram Pyssel Pia

sue w. sa...

Hi Charlotte, this is stunning I love all the wonderful detail and fabulous colouring.
Hugs Sue W.

Debbie Pamment sa...

Oh my word this is just STUNNING! Love the colour combo and your amazing details!
Thanx so much for joining us at MDUC this week
xXx

Anna sa...

Vilket fint kort du har gjort. Helt underbart! Älskar att Tilda sitter på kanten och dinglar med benet utanför. Jättefina dekorationer med spetsen och blommorna.

Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Susy sa...

Så makalöst vackert kort du har gjort!
Motivet, din färgläggning och de underbara dekorationerna!
Gillar ditt färgval skarpt!

KRAM SUSY

sara sa...

beautiful card love the colours and lace so pretty thanks so much for joining us at MDUC this week
hugs sara x x

Candy sa...

Hi Charlotte,
Wow, you got the essence of our Inspiration picture perfectly!!
Tilda is beautifully coloured. Your lace is gorgeous and I love the bit you have under your paper with the edges curled up.
Wonderful embellishments as well :o)
Thank you for joining in our Magnolia-licious Challenge Blog.
Hugs, Candy

Iffa ...... sa...

Hej!

Detta kortet var helt underbart snyggt!!
Älskar färgtemat du valt, underbart. Så många detaljer att lägga ögonen på, älskar spetsen, att hon hänger utanför med sitt ben. Så glad den person kommer bli som får detta fantastiska kort!!
Kram iffa