Bloggintresserade

lördag 24 mars 2012

Tilda as a Star

Har idag gjort ett kort till min syster som fyller år. Det blev ett riktigt vårigt kort vilket passar bra eftersom det verkligen känns som att våren är här.


Jag har gjort kortet i storlek 7"x4 3/4"eftersom det denna vecka skulle vara ett kort i tidningsformat hos TOMIC. Detta var en bra storlek att göra kort med så det kan det säkert bli fler av. Jag har använt ljust, grönt och gult CS. De mönstrade pappren är Melissa Frances. Jag har färgat alla kanter med Distress "Frayed Burlap" och sytt på min symaskin.


Stämpeln jag har använt är "Tilda as a Star" från Sweet Crazy love 2012. Jag har målat henne med Distress Ink i gult och lite rosa. Jag har satt Stickles "Stardust" på hårbandet, stjärnorna och lite på hennes skor.


Motivet är utstansat med Spellbinders labels ten lite på snedden, tycket att det passade till Tilda och kortet. Blomrankan är utstansad med Memory Box die "Catalina Wreath" som jag också har glittrat med Stickles "Stardust". De utstansade fjärilarna är från Nellie Snellen.


Jag har dekorerat med ett rutigt band, blommor bla. från WOC, stjärncharm, rosa rhinestones och bokstäver "GRATTIS" från Prima.


Jag deltar i följande utmaningar med detta kort:

TOMIC - Spring colour combo inspired by Magnolia Ink plus magazine shape
Magnolia-Licious Challenge - Colour Challenge
Wild Orchid Challenge - Bingo (Gems, flowers, ribbon/lace)

Tack för att du tittat förbi. Ha en fortsatt skön helg!
/Charlotte

2 kommentarer:

Marrie sa...

Hello Charlotte,

What a lovely card.
I love the image.

Greetings Marrie

Irene Daryanto sa...

Wow, great color combo, gorgeous coloring and a very beautiful design. Thanks for joining TOMIC Spring challenge, hope to see you again.
Hugs from Indonesia, Irene